Uchwała Nr XLVI/207/06
Uchwała Nr XLVI/207/06
Rady Powiatu Kolneńskiego
z dnia 28 sierpnia 2006r.
w sprawie nadania statutu Powiatowemu Zarządowi Dróg w Kolnie.
NA podstawie art.12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (DZ.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1592 z późn. zm. ) art. 21 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 w związku z art. 238 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (DZ.U. Nr 249,poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420 z późn. zm.) Rada Powiatu uchwala, co następuje :
§ 1.
Powiatowemu Zespołowi Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych w Kolnie nadaje się statut , stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Wiesław Zacharzewski
Załącznik
do Uchwały nr XLVI/207/06
Rady Powiatu Kolneńskiego
z dnia 28 sierpnia 2006 r.
STATUT
POWIATOWEGO ZARZĄDU DRÓG W KOLNIE
§1
Powiatowy Zarząd Dróg w Kolnie, zwany w skrócie PZD, jest jednostką organizacyjną powiatu kolneńskiego, prowadzoną w formie jednostki budżetowej, działającą na podstawie:
1) uchwały nr IV/16/99 Rady Powiatu Kolneńskiego z dnia 6 stycznia 1999 r. w sprawie utworzenia Powiatowego Zarządu Dróg w Kolnie,
2) ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086 ze zm.).
§2
1. Siedzibą Powiatowego Zarządu Dróg jest miasto Kolno.
2. Obszarem działania PZD w Kolnie jest teren Powiatu Kolneńskiego.
§3
Powiatowym Zarządem Dróg kieruje dyrektor, zatrudniany i zwalniany przez Zarząd Powiatu.
§4
Przedmiotem działania Powiatowego Zarządu Dróg jest wykonywanie zadań powiatu w zakresie budowy, utrzymania i zarządzania drogami powiatu a w szczególności:
1) opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej,
2) opracowywanie projektów planów finansowania budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych,
3) pełnienie funkcji inwestora w zakresie przygotowywania, nadzoru i rozliczania inwestycji drogowych oraz prowadzenia dokumentacji przetargowej z tym związanej,
4) utrzymanie nawierzchni, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
5) realizacja w zakresie inżynierii ruchu,
6) przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,
7) koordynacja robót w pasie drogowym,
8) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,
9) prowadzenie ewidencji dróg powiatowych i drogowych obiektów mostowych,
10) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych,
11) wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających na drogach,
12) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
13) przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg,
14) wprowadzenie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczenia objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
15) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
16) sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym,
17) sprawowanie trwałego zarządu gruntami w pasie drogowym.
§5
1. Powiatowy Zarząd Dróg prowadzi gospodarkę finansową na podstawie rocznych planów określających dochody i wydatki, według zasad określonych dla jednostek budżetowych.
2. Szczegółowe zasady gospodarki finansowej PZD określają przepisy ustaw:
- o finansach publicznych,
- o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
- o rachunkowości.
§6
Zasady funkcjonowania oraz strukturę organizacyjną PZD określa Regulamin Organizacyjny uchwalany przez Zarząd Powiatu.
§7
Zmiany statutu mogą być dokonywane w trybie właściwym dla jego uchwalenia.
Metryka strony