Uchwała nr XXVI/124/04

Uchwała Nr XXVI/124/04

Rady Powiatu Kolneńskiego

z dnia 28 grudnia 2004 r.

 

w sprawie zmian w regulaminie organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Kolnie.

 

Na podstawie art. 35 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142,poz.142 z późn.zm. ) na wniosek Zarządu Powiatu - Rada Powiatu uchwala, co następuje:

§ 1.

W regulaminie organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Kolnie, stanowiącym załącznik do Uchwały Nr XXV/149/2000 Rady Powiatu z dnia 8 grudnia 2000 r. wprowadza się następujące zmiany:

 

  1.  

  2. w § 10, ust. 1. – występujący w zdaniu przecinek i następujące po nim wyrazy: “jedno- lub wieloosobowe” skreśla się,
  3.  

  4. w § 11, pkt 8 otrzymuje brzmienie: “8. Wydział Administracyjno-Gospodarczy i Spraw Obronnych – AG.”
  5.  

  6. W § 14 dodaje się pkt 6. w brzmieniu: “6.Naczelnik Wydziału Administracyjno-Gospodarczego i Spraw Obronnych.”
  7.  

  8. W § 16 :
  1.  

  2. pkt. 12 otrzymuje brzmienie:
  3. “12. Udostępnianie zainteresowanym, w trybie i na zasadach określonych w ustawie, informacji w sprawach publicznych mieszczących się w zakresie działania wydziału, w tym: opracowywanie w wymaganej formie i systematyczne przekazywanie do ogłoszenia bieżących informacji w sprawach podlegających udostępnianiu w teleinformatycznym Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) bądź na stronie internetowej powiatu.”

     

  4. po pkt.12 dodaje się pkt 13. w brzmieniu:

“13. Przestrzeganie i stosowanie, odpowiednio do prowadzonych w wydziale spraw, przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, z przygotowywaniem (we współdziałaniu z administratorem bezpieczeństwa informacji w systemach informatycznych) wniosków dotyczących rejestracji bądź aktualizacji prowadzonych w wydziale zbiorów zawierających dane osobowe w rozumieniu ustawy.”

 

     5. w § 17, ust.3, w pkt.3. określającym zadania (Wydziału Organizacyjnego) w zakresie spraw obywatelskich:

  1.  

  2. ppkt. 12 i 13 - skreśla się,
  3.  

  4. po ppkt.14. dodaje się ppkt. 15. w brzmieniu:

“15/ Koordynowanie działań podejmowanych przez inne wydziały i jednostki organizacyjne w ramach współpracy powiatu z organizacjami pozarządowymi na podstawie uchwalonego na dany rok programu.”

 

6. w § 18, ust.3, w pkt.1. określającym zadania (Wydziału Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu) w zakresie oświaty – ppkt. 1,2,3 i 9 skreśla się.

 

7. w § 19, ust.3 - pkt.16 otrzymuje brzmienie : “16/ Obsługa finansowo-księgowa Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.”

 

8. w § 20, ust.2 i ust.3 otrzymują brzmienie:

“2.Wydział zapewnia wykonywanie zadań administracji rządowej i własnych powiatu w zakresie: administracji architektoniczno - budowlanej, ochrony środowiska, ochrony przyrody, gospodarki odpadami, leśnictwa, łowiectwa i rolnictwa oraz promocji i rozwoju powiatu.

 

3. Do zadań wydziału należy w szczególności :

    1. W zakresie administracji architektoniczno - budowlanej:

    1/ zatwierdzanie projektów budowlanych i wydawanie pozwoleń na budowę,

    2/ nadzór i kontrola przestrzegania przepisów prawa budowlanego,

    3/ uzyskiwanie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno- budowlanych,

    4/ prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę oraz przekazywanie kopii tych rejestrów w terminach określonych prawem do organu wyższego stopnia,

    5/ przekazywanie właściwym organom kopii ostatecznych decyzji, postanowień i zgłoszeń, zgodnie z wymogami przepisów prawa budowlanego,

    6/ uczestniczenie, na wezwanie organów nadzoru budowlanego, w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji, związanych z tymi czynnościami,

    7/ przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy i wykonywania robót budowlanych na obiektach, nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę oraz ewentualne zgłaszanie sprzeciwu i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę,

    8/ przygotowywanie zaświadczeń, dotyczących samodzielności lokalu mieszkalnego, powierzchni użytkowej i wyposażenia technicznego budynku mieszkalnego do celów dodatku mieszkaniowego oraz wykonania robót budowlanych w zakresie infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu dla celów podatku od towarów i usług.

     

    2. W zakresie gospodarki wodnej i rybactwa śródlądowego:

    1/ wydawanie pozwoleń wodnoprawnych w sprawach, do których rozstrzygania organem właściwym jest starosta,

    2/ wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,

    3/ rejestracja sprzętu pływającego, służącego do amatorskiego połowu ryb,

    4/ ustalanie linii brzegowej dla cieków naturalnych, jezior i in. naturalnych zbiorników wodnych,

    5/ prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem odszkodowań dla właścicieli gruntów zajętych przez wody, stanowiące własność Skarbu Państwa oraz za szkody związane ze zmianą zagospodarowania gruntów w wyniku ustanowienia strefy lub obszaru ochronnego,

    6/ prowadzenie spraw związanych z ustaleniem partycypacji w kosztach utrzymania wód lub urządzeń wodnych, przez podmioty które poprzez wprowadzanie ścieków przyczyniają się do wzrostu kosztów utrzymania tych wód i urządzeń,

    7/ prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem przez starostę nadzoru i kontroli nad działalnością spółek wodnych.

    3. W zakresie leśnictwa, łowiectwa i rolnictwa:

    1/ nadzór nad gospodarką leśną w lasach niepaństwowych,

    2/ prowadzenie spraw dotyczących przyznania środków z budżetu państwa na finansowanie kosztów przebudowy lub odnowienia drzewostanu lasów, zniszczonych na skutek klęsk żywiołowych lub pożarów,

    3/ zlecanie wykonania uproszczonych planów urządzenia lasów niepaństwowych i rozpatrywanie zastrzeżeń, zgłaszanych przez właścicieli lasów do projektów tych planów,

    4/ ustalanie zadań gospodarczych dla właścicieli lasów nieobjętych uproszczonymi planami urządzenia lasów,

    5/ cechowanie drewna,

    6/ prowadzenie spraw związanych z zalesianiem gruntów rolnych,

    7/ przygotowywanie decyzji na pozyskiwanie drewna niezgodne z planem urządzenia lasu,

    8/ prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem polnych obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego,

    9/ naliczanie czynszów dzierżawnych dla kół łowieckich, dzierżawiących polne obwody łowieckie na terenie powiatu,

    10/ prowadzenie spraw związanych z dopuszczeniem reproduktora do rozrodu naturalnego i utworzeniem punktu kopulacyjnego.

     

    4. W zakresie ochrony środowiska, gospodarki odpadami i wydobywania kopalin:

    1/ prowadzenie postępowań w sprawie oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko,

    2/ rozstrzyganie odnośnie obowiązku sporządzenia raportu dla planowanych przedsięwzięć oraz ustalanie jego zakresu,

    3/ uzgadnianie warunków rekultywacji gleby lub ziemi,

    4/ nakładanie na prowadzących instalacje lub użytkowników urządzeń obowiązku prowadzenia okresowych pomiarów wielkości emisji zanieczyszczeń, a w razie konieczności sporządzenia przeglądu ekologicznego,

    5/ nakładanie na podmioty negatywnie oddziałujące na środowisko obowiązku ograniczenia oddziaływania na środowisko, przywrócenia środowiska do stanu właściwego lub uiszczenia stosownych opłat za wynikłe szkody,

    6/ wydawanie pozwoleń: zintegrowanych, na wprowadzanie pyłów lub gazów do powietrza, na emitowanie hałasu do środowiska, na emitowanie pól elektromagnetycznych,

    7/ rejestracja roślin i zwierząt egzotycznych i wydawanie zaświadczeń,

    8/ wydawanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów, odzysk, unieszkodliwianie, zbieranie lub transport,

    9/ zatwierdzanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi,

    10/ przyjmowanie i analiza informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania tymi odpadami,

    11/ prowadzenie rejestru pomników przyrody, użytków ekologicznych oraz zespołów przyrodniczo-krajobrazowych,

    12/ prowadzenie rejestrów zgłoszeń, decyzji i innych dokumentów dla celów udostępniania informacji o środowisku oraz udzielanie informacji w tym zakresie,

    13/ wydawanie koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych na obszarze do 2 ha i rocznym wydobyciu do 20 tys. mł,

    14/ zatwierdzanie dokumentacji geologicznej i gromadzenie informacji uzyskiwanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych.

    5. W zakresie promocji i rozwoju powiatu:

    1/ opracowywanie planów dotyczących rozwoju powiatu,

    2/ przygotowywanie materiałów promocyjno - informacyjnych o powiecie,

    3/ podejmowanie działań wspierających rozwój małej i średniej przedsiębiorczości na terenie powiatu,

    4/ przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne,

    5/ współdziałanie w pozyskiwaniu dla powiatu środków z funduszy unijnych.”

    9) W § 21, ust.3:

    a) w pkt. 1. określającym zadania (Wydziału Geodezji...) w zakresie gospodarki nieruchomościami powiatu i Skarbu Państwa:

    - ppkt. 14,16,24 i 25 – skreśla się,

    - w ppkt.21 – występujące w zdaniu wyrazy: “Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa” zastępuje się wyrazami: “Agencji Nieruchomości Rolnych”,

    - po ppkt.26. dodaje się ppkt. 27- 29, w brzmieniu:

    “ 27/ Prowadzenie spraw z zakresu scalania i wymiany gruntów,

    28/ Prowadzenie spraw związanych z klasyfikacją i aktualizacją klasyfikacji gleboznawczej gruntów,

    29/ Prowadzenie spraw związanych z oddawaniem w najem, dzierżawę lub użyczenie nieruchomości z zasobu powiatowego ( w tym budynków i lokali użytkowych oraz mieszkalnych) nie oddanych innym jednostkom w trwały zarząd lub nieodpłatne użytkowanie, z wykonywaniem obowiązków administratora tych nieruchomości.”

     

    b) w pkt. 2. określającym zadania wydziału w zakresie geodezji,kartografii oraz gospodarki gruntami rolnymi i leśnymi – dodaje się ppkt. 27-32 w brzmieniu:

    “27/ dostosowywanie układu współrzędnych geograficznych do wymogów ustawy - prawo geodezyjne i kartograficzne,

    28/ aktualizacja i weryfikacja danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków,

    29/ opracowywanie projektów modernizacji ewidencji gruntów i budynków oraz prowadzenie postepowania przy wdrażaniu tych projektów,

    30/ realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie baz danych,

    31/ uddostępnianie baz danych ewidencji gruntów i budynków Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,

    32/ wdrażanie zintegrowanego systemu informacji o terenie.”

    10) W § 24 :

    1.  

    2. określona w tytule nazwa komórki otrzymuje brzmienie :
    3. “Wydział Administracyjno-Gospodarczy i Spraw Obronnych - AG”,

       

    4. dotychczasowy ust.1 i ust.2 oznacza się jako ust.2. i ust.3. oraz dodaje się ust.1. w brzmieniu:
    5. “1. Wydziałem kieruje naczelnik.”

       

    6. ust. 2 otrzymuje brzmienie :
    7. “2.Wydział zapewnia wykonywanie zadań administracji rządowej i zadań własnych powiatu z zakresu: obronności i ochrony informacji niejawnych, zarządzania kryzysowego, współdziałania starosty z właściwymi służbami i inspekcjami w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego, informatyzacji i zarządzania systemami informatycznymi w Starostwie, zaopatrzenia materiałowo-technicznego Starostwa oraz kontroli zamówień publicznych.”

       

    8. w ust.3:

    - w pkt.1 określającym zadania w zakresie spraw obronnych, ochrony informacji niejawnych i zarządzania kryzysowego dodaje się ppkt.5 w brzmieniu:

    “5/ Prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, z obsługą Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Poprządku.”

     

    - w pkt.2. określającym zadania w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych i zamówień publicznych – skreśla się ppkt. 7, zmienia się ppkt.10. i dodaje się ppkt.12 , które otrzymują brzmienie:

    “10/ przeprowadzanie kontroli w jednostkach organizacyjnych powiatu w zakresie stosowania i przestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych.”

    “12/ Przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru.”

     

    - w pkt.3 określającym zadania w zakresie informatyzacji – zmienia się ppkt.4 i dodaje ppkt.8, które otrzymują brzmienie:

    “4/ Współdziałanie z innym wydziałami Starostwa w zakresie stosowania przepisów ustawy o ochronie danych osobowych w związku z prowadzonymi zbiorami danych w systemach informatycznych, z udzielaniem pomocy w przygotowywaniu i zgłaszaniu do GIODO wniosków w sprawie rejestracji tych zbiorów oraz prowadzeniem zbiorczej dokumentacji w tych sprawach.”

    “8/ Obsługa informatyczna i prowadzenie strony internetowej oraz Biuletynu Informacji Publicznej powiatu.”

    11) W załączniku nr 2 do Regulaminu, określającym wykaz stanowisk pracy w wydziałach i na stanowiskach samodzielnych w Starostwie, z ich obsadą etatową:

    1.  

    2. w Wydziale Organizacyjnym – zwiększa się do 5. (tj.o Ľ et.) ogólną liczbę etatów, z utworzeniem całego etatu na stanowisku ds. paszportowych,
    3.  

    4. w Wydziale Finansów – zmniejsza się (do 4.) ogólny limit etatów, ze zmniejszeniem obsady stanowiska ds. rachunkowości budżetowej ( do 1 et.)
    5.  

    6. w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami – zwiększa się do 9. ( tj.o 1 et.) ogólną liczbę etatów, z utworzeniem nowego stanowiska do prowadzenia i obsługi mapy numerycznej,
    7.  

    8. pkt.9 – otrzymuje brzmienie:

    “W Wydziale Administracyjno-Gospodarczym i Spraw Obronnych – 5 i ˝ et.:

    1/ stanowisko naczelnika wydziału, z prowadzeniem spraw obronnych, kancelarii tajnej, zarządzania kryzysowego, zwierzchnictwa nad służbami i inspekcjami i kontroli zamówień publicznych – 1 etat,

    2/ stanowisko ds. organizacji i zarządzania systemami informatycznymi, ochrony danych osobowych oraz zaopatrzenia materiałowo-technicznego – 1 etat,

    3/ stanowiska obsługi (kierowca samochodu służbowego, goniec, sprzątaczka ) – 3 i ˝ etatu”.

     

    § 2.

    Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2005 r.

     

    U z a s a d n i e n i e

    Projektu zmian w regulaminie organizacyjnym Starostwa:

     

    Proponowane w projekcie zmiany w regulaminie organizacyjnym Starostwa Powiatowego polegają głównie na dostosowaniu go –w części określającej zadania poszczegółnych wydziałów, do aktualnych przepisów ustawowych określających zadania powiatu, oraz zracjonalizowaniu praktycznych rozwiązań w dotychczasowym podziale zadań i strukturze wewnętrznej Urzędu.

    W omawianym projekcie, mniej lub bardziej liczne zmiany dotyczą zakresu działania: Wydziału Finansów ( w związku z przeniesieniem do właściwych jednostek organizacyjnych obsługi finansowo-ksiegowej PZD i PINB), Wydziału Organizacyjnego ( z przypisaniem zadań z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi), Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Budownictwa oraz Wydziału Geodezji ... ( w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z przepisów ustawowych i przypisaniem do Wydz. Geodezji spraw związanych z wynajmem, dzierżawieniem i administrowaniem nieruchomościami powiatu, nie oddanymi w trwały zarząd), Wydziału Zdrowia,Oświaty, Kultury i Sportu ( z przeniesieniem części jego zadań z zakresu oświaty do PZOSiPO, ze względu na szcupłość obsady kadrowej tego wydziału).

     

    Dla ujednolicenia struktury wewnętrznej Starostwa i ze względów praktycznych – w projekcie zakłada się przekształcenie dotychczasowego Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Administracyjno-Gospodarczych i Obronnych ( w ramach którego zatrudnionych jest 6 osób) w Wydział Administracyjno-Gospodarczy i Spraw Obronnych, bez zwiększania jego obsady etatowej. Wydziałem kerowałby naczelnik, którego stanowisko objęłoby dotychczasowe stanowisko ds. obronnych,ochrony informacji niejawnych i kancelarii tajnej.

     

    W związku ze zwiększonym zakresem zadań Wydziału Geodezji ... w projekcie zakłada się utworzenie w tym wydziale dodatkowego stanowiska pracy (ds. obsługi mapy numerycznej) ze zwiększeniem limitu etatów ( o 1 et.).

    Względy organizacyjne i potrzeby interesantów, jak też dodatkowe zadania przemawiają za zwiększeniem ( o Ľ czyli do pełnego etatu) obsady stanowiska ds. paszportowych w Wydziale Organizacyjnym.

    W związku z przeniesieniem do Powiatowego Zarządu Dróg (wraz z pracownikiem) obsługi finansowo-ksiegowej tej jednostki – w Wydziale Finansów nastąpi zmniejszenie limitu etatów.

    Skutki finansowe związane z projektowanymi zmianami w regulaminie organizacyjnym Starostwa uwzględniono odpowiednio w projekcie budżetu powiatu na rok 2005.

     

                                                                          Zarząd Powiatu

    Kolno, grudzień 2004 r.

    Metryka strony

    Udostępniający: Samorząd Powiatu Kolneńskiego

    Wytwarzający/odpowiadający: Tomasz Sadowski

    Wprowadzający: Tomasz Sadowski

    Data wprowadzenia: 2005-01-06

    Data modyfikacji: 2005-01-06

    Opublikował: Tomasz Sadowski

    Data publikacji: 2005-01-06