Protokół Nr III/06
Protokół Nr III/06
z sesji Rady Powiatu Kolneńskiego
w dniu 19 grudnia 2006r.
Obrady III sesji Rady Powiatu prowadzono w Starostwie Powiatowym w Kolnie w godz. od 1300 do 1600 pod przewodnictwem (w początkowej części sesji) Hanny Wszeborowskiej -Wyrwas.
Zanim przewodnicząca rady przystąpiła do realizacji porządku obrad - odbyło się spotkanie opłatkowe z udziałem proboszcza parafii PW. Chrystusa Króla Wszechświata ks. Wojciecha Stefaniaka.
Po „opłatku” przewodnicząca rady odczytała życzenia świąteczne nadesłane przez Wojewodę Podlaskiego oraz kilku posłów RP (m.in. od Krzysztofa Jurgiela i Jarosława Zielińskiego).
Następnie przewodnicząca rady stwierdziła prawomocność do podejmowania uchwał - wg listy obecności na sesji obecni byli wszyscy radni ( jeden radny nie ślubował, więc do tego czasu nie brał udziału w głosowaniu).
(lista obecności radnych - stanowi załącznik do protokółu)
Z gości zaproszonych na sesję przybył tylko Burmistrz Miasta Kolno - Andrzej Duda.
Ponadto w obradach udział brali - skarbnik powiatu Dorota Waszkiewicz oraz sekretarz powiatu - Jerzy Bielawski.
Przewodnicząca rady przypomniała, że porządek obrad dzisiejszej sesji - wszyscy radni otrzymali. Zmianę do porządku obrad zgłosił starosta Henryk Duda; Wnosił o zmianę w kolejności punktów proponując aby po punkcie „złożenie ślubowania przez nowego radnego” nastąpiły punkty ozn. jako 7 i 8 w porządku obrad tj. „przyjęcie rezygnacji przewodniczącej rady” i „wybór przewodniczącego rady”.
Innych wniosków do porządku obrad nie zgłaszano; W głosowaniu - 16 gł. „za” przyjęto porządek obrad dzisiejszej sesji (zmieniony zgodnie z wnioskiem starosty), który przedstawiał się następująco :
1. Przyjęcie protokołów z obrad trzech poprzednich sesji , w tym z ostatniej sesji ( XLVIII) sesji RP II kadencji.
2. Sprawozdanie z międzysesyjnej pracy zarządu powiatu.
3. Interpelacje i zapytania radnych.
4. Podjęcie uchwały o wstąpieniu radnego Józefa Stanisława Szymanowskiego na miejsce radnego, którego mandat wygasł - wg załączonego projektu uchwały.
5. Złożenie ślubowania przez nowego radnego.
6. Przyjęcie rezygnacji przewodniczącej rady powiatu.
7. Wybór przewodniczącego rady :
1/ zgłaszanie kandydatów,
2/ wybór komisji skrutacyjnej,
3/ przeprowadzenie głosowania.
8. Powołanie komisji stałych Rady Powiatu wg załączonego projektu uchwały :
1/ przedstawienie propozycji radnych co do przynależności do poszczególnych komisji ;
2/ głosowanie w sprawie powołania składów osobowych komisji.
9. Podjęcie uchwał :
1/ w sprawie ustalenia wynagrodzenia miesięcznego starosty Henryka Dudy - wg projektu przedstawionego przez przewodniczącą rady;
2/ w sprawie zmian w budżecie powiatu kolneńskiego na 2006r. - wg projektu wniesionego przez zarząd powiatu.
10. Podjęcie uchwały w sprawie delegowania dwóch radnych do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku - wg załączonego projektu.
11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
12. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
13. Zamknięcie obrad.
P r z e b i e g o b r a d
Ad.1. Protokoły z obrad trzech poprzednich sesji były wyłożone do wglądu radnych przed rozpoczęciem dzisiejszej sesji; Uwag i wniosków do treści protokołów nie zgłaszano.
W głosowaniu jednogłośnie (16 gł. „za”) przyjęto protokoły oznaczone
Nr : XLVIII/06, I/06, II/06.
Ad.2. Sprawozdanie z pracy zarządu pomiędzy sesjami przedstawił starosta Henryk Duda informując Radę o rozpatrywanych sprawach i decyzjach podjętych przez zarząd. (Sprawozdanie, o którym mowa - załączono do protokołu).
Ad.3. Interpelacji i zapytań nikt z radnych nie zgłaszał.
Ad.4. Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały o wstąpieniu Józefa Stanisława Szymanowskiego na miejsce radnego, którego mandat wygasł.
Pan Szymanowski złożył przed Radą oświadczenie, że nie był karany za przestępstwo umyślne.
W głosowaniu - jednogłośnie (16 gł. „za”) Rada podjęła uchwałę, o której mowa, zgodnie z projektem.
(Uchwała Nr III/8/06 w tej sprawie - stanowi załącznik do protokółu)
Ad.5. Przed przystąpieniem do aktu ślubowania wszyscy obecni na sali powstali; Przewodnicząca Rady odczytała rotę ślubowania, której słowa powtarzał nowy radny Józef Stanisław Szymanowski, dodając na zakończenie „Tak mi dopomóż Bóg”.
Ad.6. Projekt uchwały o przyjęciu rezygnacji pani Hanny Wszeborowskiej -Wyrwas z funkcji przewodniczącej rady wszyscy radni otrzymali. Projekt ten- po odczytaniu przewodnicząca poddała głosowaniu. Uchwała została podjęta 11 gł. „za” przy 4 gł. „przeciw” i 2 gł. „wstrzymujących się”.
(Uchwała Nr III/9/06 w tej sprawie - stanowi załącznik do protokółu)
Po przyjęciu rezygnacji dalej obrady prowadził wiceprzewodniczący rady - Zdzisław Szymański.
Ad.7. Po zapowiedzi o przystąpieniu do procedury wyboru przewodniczącego rady, wiceprzewodniczący rady poprosił o zgłaszanie kandydatów do tej funkcji. Zgłoszono tylko jednego kandydata -Józefa Stanisława Szymanowskiego. Wyraził on zgodę na kandydowanie.
Do przeprowadzenia głosowania w sprawie wyboru przewodniczącego rady wybrano komisję skrutacyjną w składzie : Zofia Kisiel, Jerzy Rybka, Marian Niesłuchowski. Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę na pracę w komisji. W głosowaniu 17 gł. "za" Rada zatwierdziła skład komisji skrutacyjnej.
W zarządzonej krótkiej przerwie w obradach komisja przygotowała karty i ustaliła zasady głosowania. Po przerwie przewodnicząca komisji Zofia Kisiel przedstawiła zasady głosowania, po czym przystąpiła do jego przeprowadzenia - w sposób tajny.
Po zakończonym głosowaniu i ustaleniu jego wyników - przewodnicząca komisji odczytała protokół, z którego wynikało, że kandydat Józef Stanisław Szymanowski uzyskał 15 gł. „za" i 1 gł. „przeciw" i 1 gł. „wstrzymujący się”.
(Protokół komisji skrutacyjnej z przebiegu i wyników głosowania przy wyborze przewodniczącego rady, wraz z kartami do głosowania - stanowi załącznik do protokółu).
Wiceprzewodniczący stwierdził, że Rada dokonała wyboru swego przewodniczącego i przekazał radnemu J.S. Szymanowskiemu dalsze prowadzenie obrad.
(Uchwała Nr III/10/06 w sprawie wyboru przewodniczącego rady - stanowi załącznik do protokółu)
Nowy przewodniczący rady zajął miejsce za stołem prezydialnym i po kilku słowach podziękowania przejął dalsze prowadzenie sesji.
Ad.8. Powołanie składów osobowych komisji stałych.
Radni wpisywali się na listę deklarując chęć pracy w poszczególnych komisjach stałych rady powiatu.
Przewodniczący rady zapowiedział wybór, jako pierwszej, Komisji Rewizyjnej. Na przewodniczącą komisji zgłoszono radną Hannę Wszeborowską-Wyrwas. Radna wyraziła zgodę na kandydowanie. Innych kandydatów nie zgłaszano; W głosowaniu 17 gł. „za” przegłosowano wniosek przewodniczącego o zamknięcie listy kandydatów.
W kolejnym głosowaniu - 16 gł. „za” przy 1 gł. „wstrzymującym się” Rada wybrała Hannę Wszeborowską-Wyrwas na przewodniczącą komisji rewizyjnej.
W dalszej kolejności przewodniczący rady zapowiedział wybór wiceprzewodniczącego komisji rewizyjnej; Zgłoszono tylko jednego kandydata radnego Jerzego Rybkę. Radny wyraził zgodę na kandydowanie. Przy braku innych kandydatów - w głosowaniu jednogłośnie - zamknięto listę kandydatów.
W kolejnym głosowaniu - 16 gł. „za” przy 1 gł. „wstrzymującym się” Rada wybrała Jerzego Rybkę na wiceprzewodniczącego komisji rewizyjnej.
Na sekretarza komisji rewizyjnej zgłoszono radnego Tadeusza Kownackiego; Innych kandydatów nie było. Radny wyraził zgodę na kandydowanie. W głosowaniu - 16 gł. „za” przy 1 gł. „wstrzymującym się” Rada wybrała Tadeusza Kownackiego na stanowisko sekretarza komisji rewizyjnej.
Na pozostałych członków komisji rewizyjnej zgłoszono: Mariana Niesłuchowskiego i Jana Barszczewskiego. Radni wyrazili zgodę na kandydowanie. W związku z brakiem innych kandydatów - w głosowaniu (jednogłośnie) zamknięto listę kandydatów.
W kolejnych dwóch głosowaniach przy 16 gł. „za” i przy 1 gł. „wstrzymującym się” Rada wybrała Mariana Niesłuchowskiego i Jana Barszczewskiego na członków komisji rewizyjnej.
Przewodniczący rady odczytał cały skład komisji rewizyjnej po czym zapowiedział przystąpienie do wyboru następnych komisji, przedstawiając kolejno propozycje ich składu, zgodnie z deklaracjami radnych:
Komisja Budżetu i Finansów: Zofia Kisiel, Abdulwahab Almurtatha, Jan Barszczewski, Robert Niedźwiecki;
W głosowaniu 17 gł. „za” Rada opowiedziała się za przedstawionym składem Komisji Budżetu i Finansów.
Komisja zdrowia, oświaty, kultury i sportu - Grzegorz Szczech, Hanna Wszeborowska-Wyrwas, Andrzej Mieczkowski, Abdulwahab Almurtatha, Robert Niedźwiecki, Zdzisław Szymański; W głosowaniu 17 gł. „za” Rada opowiedziała się za przedstawionym składem komisji zdrowia, oświaty, kultury i sportu.
Komisja Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego - Jerzy Rybka, Grzegorz Szczech, Andrzej Mieczkowski, Tadeusz Kownacki, Abdulwahab Almurtatha, Marian Niesłuchowski, Zdzisław Szymański.
W głosowaniu - 17 gł. „za” Rada opowiedziała się za przedstawionym składem komisji Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego.
Przewodniczący odczytał w całości uchwałę w sprawie powołania składów osobowych komisji stałych Rady Powiatu i stwierdził jej podjęcie przez Radę.
(Uchwała Nr III/11/06 w tej sprawie - stanowi załącznik do protokółu)
Następnie przewodniczący rady zarządził 30 minutową przerwę w obradach w celu zebrania się poszczególnych komisji i wybranie ich przewodniczących; Ponadto zwrócił się do Komisji Budżetu i Finansów o zaopiniowanie projektów uchwał wniesionych na dzisiejszą sesję tj. w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2006r. oraz w sprawie ustalenia wynagrodzenia starosty kolneńskiego.
Po przerwie przewodniczący rady poprosił o przedstawienie przewodniczących poszczególnych komisji.
Przewodniczącą Komisji Budżetu i Finansów została p. Zofia Kisiel, przewodniczącym Komisji Zdrowia Oświaty, Kultury i Sportu - Andrzej Mieczkowski zaś wiceprzewodniczącym Robert Niedźwiecki; Przewodniczącym Komisji Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego został Marian Niesłuchowski a wiceprzewodniczącym Tadeusz Kownacki.
Ad.9. Podjęcie uchwał :
1/ Projekt uchwały w sprawie ustalenia miesięcznego wynagrodzenia starosty wszyscy radni otrzymali; Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów Zofia Kisiel przedstawiła pozytywną opinię komisji w sprawie zaproponowanego wynagrodzenia dla starosty.
W dyskusji nad projektem głos zabrał tylko radny Abdulwahab Almurtatha, który uważał, że w projekcie uchwały należy dopisać, że jest to wynagrodzenie brutto.
Innych głosów w dyskusji nie było. W głosowaniu - jednogłośnie - zamknięto dyskusję w tym punkcie.
Przewodniczący Rady odczytał w całości projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia miesięcznego starosty i przeprowadził głosowanie w sprawie podjęcia uchwały. 16 gł. „za” przy 1 gł. „wstrzymującym się” uchwała, o której mowa została podjęta zgodnie z przedstawionym projektem .
Uchwała Nr III/12/06 w tej sprawie - stanowi załącznik do protokołu).
2/ Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie szczegółowo omówiła i uzasadniła skarbnik powiatu Dorota Waszkiewicz.
Projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Budżetu i Finansów, o czym poinformowała przewodnicząca Zofia Kisiel.
Chętnych do dyskusji w tym punkcie nie było. Przewodniczący rady odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2006r. który w głosowaniu : 17 gł. „za” tj. jednogłośnie został przez Radę podjęty.
(Uchwała Nr III/13/06 w tej sprawie - stanowi załącznik do protokołu)
Ad.10. Projekt uchwały w sprawie delegowania dwóch radnych do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przedstawił i omówił wicestarosta Stanisław Wiszowaty.
Do składu Komisji zgłoszono dwóch radnych : Zdzisława Szymańskiego i Andrzeja Mieczkowskiego.
Przewodniczący rady odczytał projekt uchwały w sprawie delegowania dwóch radnych do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku i przeprowadził głosowanie w sprawie jej podjęcia; 15 gł. „za” przy 2 gł. „wstrzymujących się” podjęto uchwałę, o której mowa.
(Uchwała Nr III/14/06 w tej sprawie - stanowi załącznik do protokółu)
Ad.11. Zapytań i interpelacji nie zgłoszono w związku z tym punkt ten stał się bezprzedmiotowy.
Ad.12. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Przewodniczący Józef Stanisław Szymanowski przedstawił uchwałę Rady Powiatu w sprawie wysokości diet przysługującym radnym; Kopia tej uchwały została rozdana wszystkim radnym - do wiadomości.
Skarbnik Powiatu w uzupełnieniu do przedstawionej uchwały poinformowała, ze kwota bazowa o której mowa w uchwale wynosi 899,10 zł. (najniższe wynagrodzenie).
Przewodniczący Rady poinformował, że następną sesję Rady Powiatu zwołał na 29 grudnia 2006r. Materiały na tę sesję rozdano wszystkim radnym.
Radna Zofia Kisiel uważała, że dobrze byłoby zapoznać się ze sprawozdaniem starosty za okres ubiegłej kadencji, głównie ze stanem prac inwestycyjnych - jakie prace zostały zakończone i jakie są w trakcie realizacji Uważała, że dobrze byłoby zapoznać się z expose Starosty na przyszłą kadencję. Dodała, że nie jest to sprawa pilna i po Nowym Roku dobrze byłoby aby te sprawy zostały przedstawione.
Radny Stefan Ksepka nawiązując do przedmówczyni uważał, że dobrze byłoby aby to sprawozdanie objęto nie tylko drugą ale również pierwszą kadencję Rady Powiatu. Radny Jerzy Rybka zabierając głos w tej samej sprawie proponował, aby przedstawić jakie środki finansowe zostały dotychczas przeznaczone na zadanie inwestycyjne w poszczególnych gminach.
Wicestarosta Stanisław Wiszowaty poinformował, że takie zestawienie było przygotowywane na koniec kadencji i jest tyko kwestia skopiowania tych materiałów; Dodał w tym miejscu, ze nie jesteśmy radnymi gminnymi tylko powiatowymi i musimy patrzeć na powiat jako całość a nie tylko pod kątem swojej gminy.
Starosta Henryk Duda mówił, że chcąc przygotować materiał do dyskusji trzeba zapoznać się z uchwałami Rady, które dotychczas zostały podjęte i które stanowią zobowiązania z poprzedniej kadencji. Starosta powiedział, ze takie zestawienie zostanie przygotowane i przedstawione Radzie.
Członek zarządu - Jan Lutrzykowski zwrócił z kolei uwagę na utrzymanie dróg; Uważał, że musimy znaleźć środki na ten cel ponieważ szybko następuje dewastacja dróg, głównie poprzez łamanie się ich krawędzi.
Z kolei radny Jan Barszczewski wnioskował o sporządzenie mapki z legendą - przedstawiającą podział dróg w mieście Kolno, tak by wiadomo było kto jest zarządcą danej drogi.
Przewodniczący Rady uważał, że każdy nowy starosta czy też nowy burmistrz musi zapoznać się tym, co dotychczas było zrobione po czym przedstawić swoje zamierzenia. Mówił o zadaniach jakie czekają Radę Powiatu takich jak Szpital Ogólny (tu proponował debatę) czy też pozyskiwanie środków z programów unijnych. Życzył miłej współpracy.
Innych wniosków i oświadczeń nie zgłaszano.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący ogłosił zamknięcie III sesji Rady Powiatu.
Protokółowała :
Agnieszka Chrzanowska
Przewodniczący Rady
Józef Stanisław Szymanowski
Metryka strony