Protokół Nr XLIV/06 z dnia 25 maja 2006r.

Protokół Nr XLIV/06

z sesji Rady Powiatu Kolneńskiego

w dniu 25 maja 2006 r.

Obrady XLIV  sesji Rady Powiatu prowadzono w Starostwie Powiatowym w Kolnie (sala konferencyjna) w godz. od 1130     do 1440    pod przewodnictwem Wiesława Zacharzewskiego - przewodniczącego rady.

Po otwarciu obrad powitał on wszystkich przybyłych  tj. radnych, zaproszonych gości, pracowników Starostwa Powiatowego  oraz wszystkich obecnych na sali obrad.   

Przewodniczący Rady  na podstawie listy obecności  stwierdził  prawomocność obrad - w chwili otwarcia obecnych było 15 radnych; Ze spóźnieniem przybył radny Abdulwahab Almurtatha natomiast nieobecny był radny Mariusz Szczupak.

W obradach  uczestniczyli również - wicestarosta Stanisław Szymańczyk, skarbnik powiatu - Dorota Waszkiewicz, sekretarz powiatu - Jerzy Bielawski.

Z gości zaproszonych przybyli : Burmistrz Miasta Kolno  Mieczysław Śniadach, Wójt Gminy Mały Płock - Józef Dymerski, dyrektor PZOSiPO  Sławomir Zalewski, kierownik PCPR w Kolnie  Krzysztof Sobiewski, dyrektor PZD Tadeusz Klama.

Przewodniczący Rady  odczytał porządek obrad  dzisiejszej sesji   po czym zapytał o ewentualne wnioski w tej sprawie;

Wniosków nie zgłaszano  i w głosowaniu - jednogłośnie - Rada przyjęła porządek obrad, który przedstawiał się następująco :

1.     Otwarcie sesji.

2.     Przyjęcie porządku obrad.

3.     Przyjęcie protokółu z obrad poprzednich sesji.

4.     Sprawozdanie  z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

5.     Interpelacje i zapytania radnych.

6.     Przyjęcie „Zasad realizacji inwestycji drogowych na terenie powiatu kolneńskiego” - punkt przełożony z poprzedniej sesji.

7.     Podjęcie uchwał wg projektów wniesionych przez Zarząd Powiatu :

1/ w sprawie zmian w budżecie powiatu kolneńskiego na 2006r.

2/ w sprawie przyjęcia projektu „Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Kolneńskim na lata 2006 -2015”;

3/ w sprawie przyjęcia „Programu Pomocy Dziecku i Rodzinie na lata 2006-2015”;

4/ zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Powiat Kolneński,

5/ w sprawie odstąpienia od odwołania darowizny mienia Przychodni Rejonowej w Stawiskach,

8.     Rozpatrzenie wniosku  Burmistrza Stawisk  w sprawie  wyjaśnienia niektórych aspektów funkcjonowania Zespołu Szkół Pondgimnazjalnych  w Stawiskach w latach 2000 - 2005.

9.     Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

10.    Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

11.    Zamknięcie obrad.

 

P r z e b i  e g     o b  r  a  d

Przewodniczący Rady poinformował, że punkty 1 i 2 porządku obrad zostały zrealizowane.

Ad.3. Protokół z obrad poprzedniej sesji został sporządzony i był dostępny do wglądu; Jak poinformował Przewodniczący Rady  uwag do jego treści  nie zgłaszano;  Na sesji również uwag nie zgłaszano.

W głosowaniu - 14 gł. „za” przy 1 gł. „wstrzymującym się”  Rada przyjęła protokół z obrad poprzedniej sesji ozn. numerem XLIII/06.

Ad. 4. Sprawozdanie z międzysesyjnej pracy zarządu  przedstawił starosta - Stanisław Wiszowaty.

Na odbytych w tym czasie trzech posiedzeniach zarządu  m.in. :

1/ postanowiono- na wniosek dyrektora Szpitala Ogólnego w Kolnie - o spłacie  kolejnych rat kredytu zaciągniętego przez Szpital w Banku Spółdzielczym - w łącznych kwotach : 41 235 zł  i 41 219 zł;

2/ zapoznano się z wnioskami dyrektora Szpitala Ogólnego w Kolnie w sprawie  rezygnacji z dalszego zarządzania nieruchomością przy ul. Milewskiego 36  oraz wynajmu pomieszczeń użytkowych na cele mieszkalne w budynku przyszpitalnym przy ul. Wojska polskiego 69 A.;

3/ uchwalono zmiany w regulaminach organizacyjnych Powiatowego Zarządu Dróg  i Powiatowego Urzędu Pracy  w Kolnie;

4/ rozpatrzono i zatwierdzono arkusze organizacyjne szkół i placówek oświatowych na rok szkolny 2006/2007.

5/ postanowiono o ogłoszeniu kolejnego konkursu ofert realizacji zadań publicznych w zakresie podtrzymywania  tradycji narodowych i kulturowych  oraz w zakresie ratownictwa i porządku publicznego.

6/ dokonano podsumowania VI edycji konkursu  „Rady na odpady”  z przeznaczeniem kwoty ponad 16 500 zł ze środków powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na nagrody dala szkól biorących udział w konkursie.

Uwag  ani zapytań do sprawozdania radni nie zgłaszali

Ad. 5. Przewodniczący Rady poinformował, że dotychczas na jego ręce nie wpłynęły pisemne zapytania i  interpelacje.  Na sesji nikt z radnych nie zgłaszał ustnych interpelacji ani zapytań.

 

Ad. 6. Jako materiał do tego punktu  radni otrzymali projekt uchwały w sprawie zasad realizacji  inwestycji drogowych  na terenie powiatu kolneńskiego - (wysłany na poprzednią sesję ) oraz  materiał pomocniczy - tj. wykaz przygotowywanych i realizowanych projektów budowlanych dotyczących dróg zarządzanych przez powiat kolneński  oraz projektów planowanych do wykonania - zawierający propozycje zarządu powiatu wraz z wnioskami Komisji Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego.

Jak informował Sekretarz Powiatu na wczorajszym posiedzeniu Komisja Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego wnioskowała o zmianę w  załączniku do projektu uchwały na str.5 w akapicie czwartym, który dotyczył realizacji zadań na drogach  powiatowych kategorii L; Był zapis, że realizacja inwestycji  na tych drogach będzie możliwa przy  wsparciu samorządów gminnych w wysokości  co najmniej 70 %  wartości inwestycji natomiast  komisja zaproponowała obniżyć to do 50 %.

Sekretarz powiatu wnosił o przyjęcie projektu uchwały wraz ze zmianą wniesioną przez komisję Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego  Mieczysław Zajk poinformował,  że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia zasad realizacji inwestycji drogowych na terenie powiatu kolneńskiego, wnosząc  zmianę, o której informował Sekretarz Powiatu.

W dyskusji  radny Jan Lutrzykowski zwracał uwagę, że projekt promuje „gminy bogate” natomiast gmina Mały Płock została poszkodowana ponieważ  żadna z dróg nie została ujęta w kategorii Z1.

Radny Grzegorz Szczech wyjaśniał, że właśnie  po to Komisja Rolnictwa wniosła zmianę w projekcie uchwały (zmniejszenie z 70  % do 50 %) aby gminy było stać na współfinansowanie inwestycji. Ponadto radny zwracał uwagę, ze w projekcie uchwały w sprawie przyjęcia zasad realizacji inwestycji drogowych  nie wspomina się o ulicach w Kolnie i Stawiskach.

Sekretarz Jerzy Bielawski na bieżąco wyjaśniał, że w części opisowej do uchwały mowa jest o ulicach.

Radny Roland Długozima poruszył z kolei temat dotyczący  przyjętych przez Urząd Marszałkowski  „priorytetów”  podziału środków w ramach RPO; Uważał, że  powiaty wspólnie powinny wypracować stanowisko o zmianę priorytetów, w ten sposób by więcej środków zostało przeznaczone na inwestycje drogowe.

Temat ten wywołał szerszą dyskusję wśród radnych w  wyniku której  ustalono, że na dzisiejszej sesji nie będzie przyjmowane stanowisko ponieważ trzeba je dobrze opracować.

Innych głosów w dyskusji nie było.   Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie w sprawie przyjęcia zasad realizacji inwestycji drogowych na terenie powiatu kolneńskiego  zgodnie z projektem złożonym przez zarząd powiatu i z poprawką zaproponowaną przez Komisję Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego.

W jego wyniku  13 gł. „za” przy 1 gł. „wstrzymującym się” Rada przyjęła zasady realizacji inwestycji drogowych na terenie powiatu kolneńskiego.

(Uchwała Nr XLIV/195/06 w tej sprawie - stanowi załącznik do protokółu)

 

Ad.7.

1/ Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu kolneńskiego  na sesji omówiła skarbnik powiatu Dorota Waszkiewicz; Następnie przewodnicząca  Danuta Kozłowska przedstawiła pozytywną opinię komisji Budżetu i Finansów w sprawie projektu uchwały.

Dyskusji  w  tym punkcie nie prowadzono. W głosowaniu - jednogłośnie - Rada podjęła uchwałę w sprawie zmian budżecie powiatu kolneńskiego na 2006r.

(Uchwała Nr XLIV/196/06  w tej sprawie - stanowi załącznik do protokółu)

 

2/ Projekt strategii rozwiązywania problemów społecznych  przygotowany przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie  wszyscy radni otrzymali w materiałach na sesję. Projekt omówił pokrótce na sesji kierownik PCPR Krzysztof Sobiewski.

Pozytywną opinię Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu na  temat „Strategii”  przedstawił przewodniczący Andrzej Duda.

W krótkiej dyskusji w tym punkcie radna Danuta Kozłowska podniosła temat narkomanii; Zwróciła się z zapytaniem do autora projektu czy  w naszym powiecie nie istnieje problem narkomanii?  Kierownik Krzysztof Sobiewski wyjaśniał, że owszem istnieje  ale nie jest to problem „pierwszoplanowy”.

W głosowaniu - jednogłośnie - Rada pojęła uchwałę w sprawie przyjęcia strategii rozwiązywania problemów społecznych w powiecie kolneńskim na lata 2006 - 2015.

(Uchwała Nr XLIV/197/06 w tej sprawie - stanowi załącznik do protokółu)

 

3/ Projekt Programu Pomocy Dziecku i Rodzinie został przekazany do zapoznania przez radnych; Projekt, o którym mowa, był przedmiotem posiedzenia Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu i został zaopiniowany pozytywnie;

Na sesji „Program” omówił kierownik Powiatowego Centrum pomocy Rodzinie - Krzysztof Sobiewski.

W dyskusji nad  „Programem” radny Roland Długozima  pytał, czy radni wierzą, ze uchwalenie takiego programu rozwiąże problemy i że dziecku i rodzinie będzie lepiej.

Nie można nie wierzyć,   program wyznacza pewne kierunki działań, które mają być podjęte -  mówił radny A. Sutkowski.

Radny Grzegorz Szczech z kolei przypomniał, że dzięki przyjęciu przez Radę programu na rzecz osób niepełnosprawnych  zostały utworzone warsztaty terapii zajęciowej.

Innych głosów w dyskusji nie było. W głosowaniu Rada jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia „Programu Pomocy Dziecku i Rodzinie”.

(Uchwała Nr XLIV/198/06 w tej sprawie - stanowi załącznik do protokółu)

4/ Projekt uchwały zmieniającej w sprawie regulaminów wynagradzania nauczycieli  zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Powiat Kolneński, przedłożony przez Zarząd Powiatu,   był opiniowany przez Związki Zawodowe Nauczycieli  na wspólnym posiedzeniu  z Komisją Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu. Zmiana w uchwale dotyczyła wysokości i sposobu naliczania dodatku za trudne warunki pracy nauczycielom poradni psychologiczno - pedagogicznej.

Starosta Stanisław Wiszowaty  przypomniał, że podczas wcześniejszych prac na Komisjach nad projektem uchwały w sprawie regulaminów wynagradzania nauczycieli ustalono, że zostanie wystosowane pismo do Ministerstwa Edukacji i Nauki z zapytaniem w jaki sposób ma być naliczany dodatek; Z odpowiedzi Ministerstwa   nie wynika jednoznacznie w jaki sposób ma być to naliczane ale doszliśmy do wniosku, że dodatek trzeba ustalić ryczałtem od wynagrodzenia zasadniczego.  Zarząd Powiatu  zaproponował  5 % dodatek za trudne warunki pracy liczony od wynagrodzenia zasadniczego; Wcześniej był to dodatek 10 % ale liczony od godzin faktycznie przepracowanych z dzieckiem niepełnosprawnym. Projekt uchwały w tej sprawie, zgodnie z wymogami, był opiniowany przez związki zawodowe nauczycieli i na tym spotkaniu ustalono, że dodatek powinien wynosić  7.5 %.  Na dzisiejszym posiedzeniu, przy obecności przedstawicieli Związku Zawodowego Nauczycieli, Zarząd  Powiatu zaakceptował zmianę i stąd autopoprawka do projektu uchwały - czyli zm.           z 5 % na 7,5 %.

Starosta dodał jeszcze, że na tle innych samorządów u nas wysokość tego dodatku jest bardziej korzystna średnio ok. 150 zł, natomiast dla porównania taki dodatek w Białymstoku wynosi 50 zł., w Łomży - do 20 % od godzin faktycznie przepracowanych z osobą niepełnosprawną.

Jak poinformowała przewodnicząca Danuta Kozłowska projekt uchwały w sprawie regulaminów wynagradzania nauczycieli był rozpatrywany na posiedzeniu Komisji Budżetu i Finansów; Wniosek z posiedzenia Komisji - dodatek za trudne warunki pracy dla nauczycieli zatrudnionych w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej  powinien wynosić 10%. 

Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu  Andrzej Duda  poinformował, że Komisja nie zajęła stanowiska w sprawie projektu uchwały zmieniającej regulaminy wynagradzania nauczycieli.

Starosta odnosząc się do wniosku Komisji Budżetu i Finansów  wyjaśniał, że w tej chwili ustalenia związków zawodowych nauczycieli z zarządem powiatu  dotyczą  7,5 % dodatku za trudne warunki pracy; Zmiana zaproponowana przez Komisję Budżetu i Finansów wymaga ponownych ustaleń ze związkami.

Starosta odniósł się jeszcze do stwierdzenia jakie padło, że dodatek za trudne warunki pracy   dotychczas był płacony niezgodnie z przepisami; Wyjaśniał, ze organ prowadzący określa wysokość  dodatku  więc nie ma podstaw do stwierdzenia, że jest to niezgodne z prawem.

Członek zarządu - Dariusz Łosiewski  uważał, że 10 % dodatek dla nauczycieli poradni Psychologiczno - Pedagogicznej  byłby za wysoki w porównaniu  do innych nauczycieli, którzy w ogóle nie mają dodatku za trudne warunki pracy,
a pracują  też z dziećmi, które maja różne problemy np. z dysleksja, dysortografią itp.  W jego opinii dodatek w wysokości 7,5 % od wynagrodzenia zasadniczego jest wystarczająco wysoki. 

Radny Artur Sutkowski odnosząc się do wypowiedzi przedmówcy dziwił się jak nauczyciel z długoletnim stażem  może mylić pojęcie dysleksji; Jeśli Pan  pracuje z dzieckiem na zajęciach indywidualnych   to otrzymuje za to 20 % dodatek za trudne warunki pracy ponieważ taki jest ustalony w Mieście Kolno- mówił radny.

Odnosząc się do sposobu naliczania dodatku wyjaśniał, że z interpretacji MEiN wynika, że sposób naliczenia tj. od „pensum” bezpośrednio wynika z pisma MEIN, natomiast samorząd nie ma prawa ustalać w jaki sposób ma być naliczany, ma natomiast prawo ustalić jego wysokość. Uważał, że sposób naliczania dodatku ustalony w regulaminie wynagradzania nauczycieli od 2000r. i obowiązujący do chwili obecnej  był błędny.  Ponadto radny  uważał, że
w związku z wnioskiem Komisji Budżetu i Finansów (10 % dodatek)  ponowne negocjacje ze związkami zawodowymi  nie są konieczne. Z uzyskanych przez radnego informacji wynika, że ponowne negocjacje są potrzebne tylko 
w przypadku obniżenia wysokości dodatku.

Dalej radny A. Sutkowski odczytał fragment protokółu z posiedzenia Komisji  Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu  (gdzie, jak mówił,  prowadzone były właściwe  negocjacje) - „pan starosta zaproponował 10%, uwzględniając to tym, że jeżeli wykładnia MEiN będzie przewidywała naliczenie dodatku od wynagrodzenia zasadniczego  (choć zdaniem starosty sposób dotychczasowego naliczenia będzie właściwy) to wysokość 10% będzie i tak satysfakcjonująca. Jeżeli natomiast sposób naliczania się nie zmieni od dotychczasowego, to
w przyszłym roku należy wysokość dodatku zwiększyć.”

Po co były te wszystkie rozmowy, ustalenia i negocjacje skoro teraz wracamy do punktu wyjścia tj. 7,5 %  - pytał radny.   Następnie odczytał  pismo pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej,  w którym m.in. zwracają się oni z prośbą aby dodatek za trudne warunki pracy został utrzymany zgodnie z aktualnie obowiązującym Regulaminem wynagradzania nauczycieli
tj. w wysokości 10% od wynagrodzenia zasadniczego.  

Z wyliczeń radnego wynika, że kwota potrzebna na ten cel to 18 000 zł; Prosił podzielić to  przez 5 lat, przez które to lata pracownicy Poradni byli poszkodowani;

Radny Dariusz Łosiewski  mówił, że  nikt nie żałuje tych środków, chodzi o fakt, że inni nauczyciele nie mają  dodatku za trudne warunki pracy. Uważał, że w porównaniu do wcześniejszej kwoty dodatku (10% od godzin faktycznie przepracowanych z dzieckiem niepełnosprawnym) obecna propozycja zarządu tj 7,5 % od wynagrodzenia zasadniczego, jest kilkukrotnym zwiększeniem wysokości dodatku.

Po jeszcze krótkiej dyskusji w tym temacie przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały zmieniającej w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez powiat kolneński                             (z autopoprawką zarządu powiatu)  i zapowiedział głosowanie; Nadmienił jeszcze, że wniosek Komisji Budżetu i Finansów nie będzie głosowany  ponieważ jest niezgodny z prawem tj. wymaga uzgodnienia ze związkami zawodowymi nauczycieli.

W głosowaniu 6 gł. „za” przy 1 gł. „przeciwnym” i 9 gł. „wstrzymujących się”  Rada podjęła uchwałę zmieniającą w sprawie regulaminów wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez powiat kolneński.

(Uchwała Nr XLIV/199/06 w tej sprawie - stanowi załącznik do protokółu)

 

5/ Projekt uchwały w sprawie odstąpienia od odwołania darowizny omówił Starosta;  Przypomniał, że na jednej z  poprzednich  sesji Rada Powiatu podjęła stanowisko w tej sprawie, które zostało wysłane do Burmistrza i Rady Miejskiej Stawisk. Odpowiedź  Burmistrza była odczytana na ostatniej sesji natomiast Stanowisko Rady Miejskiej Stawisk zostało przekazane radnym wraz z materiałami na sesję (Stanowisko, o którym mowa - załączono do protokółu).

Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu - Andrzej Duda przedstawił pozytywną opinię komisji w sprawie odstąpienia od odwołania darowizny mienia Przychodni  Rejonowej w Stawiskach.

Przewodniczący Rady -jako mieszkaniec Gminy Stawiski - zaapelował do radnych o podjęcie uchwały w tej sprawie.

Po krótkiej dyskusji  Rada w głosowaniu  - jednogłośnie -  podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od odwołania darowizny.

(Uchwała Nr XLIV/200/06 w tej sprawie - stanowi załącznik do protokółu)

 

Ad.8. Jako  materiał do tego punktu radni otrzymali pismo jakie wystosował Burmistrz Stawisk  do przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu,
w   którym zwraca się z prośbą o zbadanie niektórych aspektów funkcjonowania Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Stawiskach  w latach 2000 - 2005 tj. :

- dokumentów  z lat 2000-2005 świadczących o zaangażowaniu ówczesnej dyrekcji , czyli Hanny Szymborskiej , w proces rozszerzania oferty edukacyjnej i próby stworzenia młodzieży z terenu Gminy Stawiski możliwości kształcenia na miejscu,

- dokumentów przetargowych na zakup towarów i usług i sprzedaż mienia za wyżej wskazany okres,

- dokumentów związanych z likwidacją Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych ,

- dokumentów dotyczących remontu budynku ZSP w Stawiskach.

Przewodniczący Rady wyjaśniał, że Grzegorz Szczech -przewodniczący  komisji rewizyjnej- zwrócił się z prośbą o wprowadzenie do porządku obrad punktu związanego z tym pismem;  Przypominał, że Komisja Rewizyjna ma już zatwierdzony plan kontroli na rok 2006  a każda dodatkowa kontrola, zgodnie ze statutem, może się odbyć  za zgodą Rady Powiatu; Stąd też prośba do Rady
o zajęcie stanowiska w tej sprawie.

Przewodniczący Rady  nadmienił tutaj o konflikcie pomiędzy byłą dyrektor ZSP w Stawiskach  Hanną Szymborską (obecnie przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Stawiskach ) a Burmistrzem Stawisk;

Sekretarz Powiatu odnosząc się do oferty edukacyjnej ZSP w Stawiskach uważał, że młodzież miała w czym wybierać  jednakże tendencja ogólna  to kształcenie w Łomży; Poinformował, że we września 2002 roku ZSP składał się następujących szkół: Liceum Ogólnokształcące, Liceum Profilowane, Technikum Mechaniczne, Zasadnicza Szkoła Zawodowa;

W tej chwili niewiadomo czy będzie nabór do jednej klasy.

Starosta Stanisław Wiszowaty  uważał, że Rada Powiatu nie powinna zajmować się tym tematem (tu wspomniał o długoletnim konflikcie pomiędzy Burmistrzem Stawisk a Dyrektorem  ZSP); Jeżeli pan Burmistrz wie
o nieprawidłowościach w funkcjonowaniu szkoły powinien to zgłosić odpowiednim organom ścigania. Odnośnie likwidacji Warsztatów Szkolnych znajdujących się przy ZSP w Stawiskach  to stwierdzał, że w perspektywie czasu okazało się to bardzo dobrą decyzją ponieważ dochody w budżecie powiatu z tego tytułu to rocznie   70 000 zł.

Starosta kończąc swoją wypowiedź stwierdzał,  że będzie bardzo trudno dalej utrzymać szkołę w Stawiskach.

Radny Artur Sutkowski  z kolei uważał, ze skoro  jest doniesienie o pewnych nieścisłościach to należałoby je sprawdzić; W  jego opinii, żeby uniknąć  opinii o stronniczość należałoby  zobligować  Komisję Rewizyjną do przeprowadzenia kontroli w ZSP w Stawiskach.

Radny Andrzej Duda uważał, ze Burmistrz nie donosi o nieprawidłowościach  tylko chce, ażeby Komisja sprawdziła pewne rzeczy;  W jego opinii Rada Powiatu nie powinna się zajmować tym tematem.

Innych głosów dyskusji nie było. Przewodniczący Rady sformułował  wniosek do przegłosowania - czy zobowiązujemy Komisję Rewizyjną do przeprowadzenia kontroli w ZSP w Stawiskach; Wynik głosowania nad wnioskiem to  - 0 gł. „za” 7 gł. „przeciw” i 7 gł. „wstrzymujących się” .

Przewodniczący Rady stwierdził, że Komisja Rewizyjna nie zajmie się kontrolą ZSP w Stawiskach.

Ad.9. Interpelacji i zapytań radni nie zgłosili  w związku z tym ten punkt stał się bezprzedmiotowy.

Ad.10. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

Radna Danuta Kozłowska zwracała uwagę na fatalny stan dróg powiatowych  (dziurawe z pokruszonymi poboczami).

Starosta wyjaśniał, że cały czas  trwa remont  tych dróg; Przez pewien okres skrapiarka była w remoncie  i wówczas wynajmowany był sprzęt z  Łomży.

Starosta  nawiązał tutaj jeszcze do inwestycji na drodze  Kolno - Janowo; Wyjaśniał, że trzeba wybrać odcinek, który będzie remontowany. Zgodnie
z opinią Komisji Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego  należy wykonać odcinek o długości 1,5 km od drogi krajowej;

Radny Roland Długozima  zgłosił problem dotyczący skrzyżowania ulic Sobiewskiego i Wojska Polskiego; Z uwagi na duże natężenie ruchu głównie
w piątki oraz w okresie wakacji uważał, że małe rondo byłoby najlepszym rozwiązaniem  w tym miejscu.

Starosta mówił tutaj o swoim spotkaniu z dyrektorem Wojewódzkiego Zarządu Dróg w Łomży w sprawie zamiany drogi powiatowej (ul. Sobiewskiego) na wojewódzką i wówczas powstał by pewien ciąg komunikacyjny.

W dalszej części tego punktu w dyskusji wrócił temat  dotyczący inwestycji na drodze Kolno-Janowo;  Starosta raz jeszcze przedstawił  propozycję  zarządu
w sprawie wyboru odcinka do inwestycji;  Radny Andrzej Duda uważał, że temat jest trudny ponieważ najgorszy odcinek drogi jest od szkoły do przepustu,  natomiast odcinek od drogi krajowej nie jest taki zły.

Starosta wyjaśniał tutaj, że z przeprowadzonych wstępnych kalkulacji wynika, że robiąc odcinek od szkoły środków  wystarczy tylko na 300m drogi.

Po jeszcze krótkiej dyskusji w tej sprawie Przewodniczący Rady  zaproponował aby  decyzję w  sprawie wyboru odcinka drogi na Janowie podjął Zarząd,  jeśli nie będzie głosów sprzeciwu;  Nikt z radnych sprzeciwu  nie zgłaszał.

Dalej w temacie inwestycji Przewodniczący Rady przypomniał o wniosku (zgłoszonym na poprzedniej sesji) przez radnego Mieczysława Zajka w sprawie przygotowania dokumentacji na drugi odcinek na drodze nr 1884 Wincenta .. Ptaki, ze  środków pozyskanych z rezerwy budżetu państwa; Wniosek ten na poprzedniej sesji  nie został przez Radę zaakceptowany natomiast później, na posiedzeniu  Komisji Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego został przyjęty.

Starosta mówił, że wniosek był również rozpatrywany na posiedzeniu Zarządu 
i ustalono, ze należy wykonać dwa odcinki na drodze Nr 1884, natomiast pozostałe środki przeznaczyć na drogę na Janowo.

Przewodniczący Rady uznał, że jeśli nie będzie sprzeciwu należy uznać, że Rada akceptuje wniosek Komisji Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego oraz Zarządu w sprawie przeznaczenia środków uzyskanych z rezerwy budżetu państwa.; Nikt z radnych sprzeciwu nie zgłaszał.

W dalszej części tego punktu radny Grzegorz Szczech  mówił o zasłyszanych informacjach, na temat debaty zarządu powiatu w sprawie „obrony” odwołanego ze stanowiska kierownika Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji w Kolnie
i negatywnego stanowiska w tej sprawie; Po kilku dniach Wicestarosta Stanisław Szymańczyk   podpisał taką petycję i w związku z tym radny
G. Szczech  pytał starostę jakie konsekwencje zamierza wyciągnąć wobec wicestarosty.

Starosta potwierdził, że Zarząd faktycznie dyskutował w tym temacie  ale opowiedział się przeciwko wystosowaniu jakiegokolwiek pisma  w „obronie” kierownika ARiMR.  Dodał, że Wicestarosta  pytał czy może prywatnie taką petycje podpisać; Starosta stwierdził, że wyraził na to zgodę.

Wokół tematu rozpoczęła się burzliwa dyskusja, radni dopytywali czy Stanisław Szymańczyk podpisał petycję „prywatnie” czy też przystawił pieczątkę wicestarosty;  Część radnych uważała, że  temat ten został niepotrzebnie poruszony na sesji;

Radny Dariusz Łosiewski uważał, że należy zakończyć dyskusję w tym temacie i zgłosił taki wniosek; W głosowaniu - większość radnych- opowiedziała się za zamknięciem dyskusji w temacie odwołania kierownika ARiMR.

Radny Mieczysław Zajk  zaprosił  na biegi im. Jana Pawła II, które odbędą się
w Koźle w dniu 3 czerwca.  Starosta Stanisław Wiszowaty dodał, że powiat współfinansuje te imprezę.

Innych wniosków i oświadczeń nie zgłaszano. Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad został wyczerpany po czym  ogłosił zamknięcie XLIV sesji Rady Powiatu Kolneńskiego.

Protokółowała:

Agnieszka Chrzanowska

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Kolneńskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Tomasz Sadowski

Wprowadzający: Tomasz Sadowski

Data wprowadzenia: 2006-07-04

Data modyfikacji: 2006-07-04

Opublikował: Tomasz Sadowski

Data publikacji: 2006-07-04