Protokół Nr XXIX/05 z dnia 14 marca 2005r.
Protokół Nr XXIX/05
z sesji Rady Powiatu Kolneńskiego
w dniu 14 marca 2005r.
Obrady XXIX sesji Rady Powiatu Kolneńskiego prowadzono w Starostwie Powiatowym w Kolnie, w godz. od 1300 do 1630, pod przewodnictwem Artura Tomasza Sutkowskiego. Po otwarciu obrad Przewodniczący przywitał wszystkich przybyłych tj. radnych, zaproszonych gości oraz pozostałe osoby obecne na sali. Na podstawie listy obecności stwierdził prawomocność obrad, w chwili ich otwarcia obecnych było 16 radnych, radny Mariusz Szczupak przybył ze spóźnieniem.
(lista obecności radnych – stanowi załącznik do protokółu)
Poza radnymi w obradach udział wzięli : wicestarosta Stanisław Szymańczyk, skarbnik powiatu Dorota Waszkiewicz oraz sekretarz powiatu Jerzy Bielawski.
Jako zaproszenie goście na sesję przybyli wójtowie i burmistrzowie gmin w powiecie, kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie – Krzysztof Sobiewski, dyrektor Powiatowego Zespołu Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych – Sławomir Zalewski, Powiatowy Rzecznik Konsumentów – Katarzyna Obrycka. (lista obecności – stanowi załącznik do protokółu).
Przewodniczący Rady poinformował, że porządek obrad radni otrzymali wraz z materiałami na dzisiejszą sesję. Dodał ponadto, że w dniu dzisiejszym wpłynął do niego wniosek grupy radnych o wprowadzenie do porządku obrad punktu dotyczącego odwołania Wiceprzewodniczącego Rady -Stanisława Szymanowskiego, uzasadniony tym, że w okresie wypełniania zadań i obowiązków Przewodniczącego Rady wielokrotnie naruszył on postanowienia Statutu Powiatu oraz przepisy ustawy o samorządzie powiatowym.
Na prośbę kilku radnych Przewodniczący odczytał nazwiska osób, które podpisały się pod w/w wnioskiem tj.: Wiszowaty Stanisław, Andrzej Chyliński, Jan Lutrzykowski, Almurtatha Abdulwahab oraz Ptak Wiesława.
W związku z tym, Przewodniczący uważał, że należy przeanalizować tę kwestię i poprzez głosowanie rozstrzygnąć czy dany punkt wprowadzać do porządku obrad. Starosta zabierając głos wnioskował o wprowadzenie do porządku obrad po punkcie “Interpelacje i zapytania radnych” punktów :
1/ Odwołanie Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Kolneńskiego,
2/ Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Kolneńskiego,
Przewodniczący Rady nadmienił w tym miejscu, że protokół z obrad poprzedniej sesji nie wpłynął na jego ręce a Sekretarz powiatu poproszony o wyjaśnienie tej kwestii poinformował, że z powodu choroby pracownika protokół nie został sporządzony i zwracał się do Rady z prośbą o przełożenie tego punktu na następną sesję.
W związku z tym, Starosta proponował następujący porządek obrad dzisiejszej sesji :
-
- Otwarcie sesji .
-
- Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.
-
- Odwołanie Wiceprzewodniczącego Rady – Stanisława Szymanowskiego.
-
- Wybór Wiceprzewodniczącego Rady,
a następne punkty, tak jak były ustalone w porządku obrad przesłanym radnym.
Przewodniczący Rady zapowiedział głosowanie nad porządkiem obrad, według propozycji przedstawionej przez starostę. Rada, w głosowaniu 9 gł. “za” przy 7 gł. “przeciw” (jedna osoba nie brała udziału w głosowaniu) zaakceptowała następujący porządek obrad :
-
- Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.
-
- Interpelacje i zapytania radnych.
-
- Odwołanie Wiceprzewodniczącego Rady – Stanisława Szymanowskiego.
-
- Wybór Wiceprzewodniczącego Rady.
-
- Podjęcie uchwał, według projektów wniesionych przez Zarząd Powiatu :
-
1/w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Powiatu Kolneńskiego przyjętym na lata 2004-2006,
2/ w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez powiat,
3/ w sprawie określenia zadań na które przeznacza się środki PFRON przyznane dla powiatu na rok 2005.
- Rozpatrzenie i przyjęcie sprawozdań :
-
1) z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kolnie- za 2004r.
2) z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kolnie za 2004r.
3) Starosty – z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w 2004r.
- Uchwalenie planu pracy Rady Powiatu na rok 2004 – według projektu przedstawionego przez przewodniczącego Rady oraz zatwierdzenie planów pracy Komisji Rady – według projektów przedstawionych przez przewodniczących poszczególnych Komisji.
-
- Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
-
- Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
-
- Zamknięcie obrad.
Ad.1. Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu przedstawił Starosta Stanisław Wiszowaty informując Radę o rozpatrywanych sprawach i podjętych decyzjach. Zarząd m.in. :
1/ rozpatrzył wnioski składane przez kierowników jednostek organizacyjnych powiatu dotyczące zmian w ich planach finansowych i postanowił o wprowadzeniu tych zmian w uchwalonym budżecie powiatu na rok 2005;
2/ na wniosek kierownika PCPR - zarząd wstępnie zaakceptował zamiar zakupu samochodu dostosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych;
3/ postanowił o przedłożeniu Radzie projektów uchwał, które zostały uwzględnione w porządku obrad dzisiejszej sesji;
4/ na podstawie uchwalonego przez Radę Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Zarząd postanowił o ogłoszeniu otwartego konkursu ofert na realizację zadań z zakresu realizacji zadań publicznych z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu przez organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego.
Ad.2.
Przewodniczący Rady poinformował, że dotychczas pisemne interpelacje ani zapytania nie wpłynęły na jego ręce. Ustnych zapytań nikt z radnych nie zgłaszał.
Ad.3.
Przewodniczący Rady zapowiedział przejście do punktu - Odwołanie Wiceprzewodniczącego Rady.
Radca prawny przypomniał, że zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie powiatowym odwołanie Wiceprzewodniczącego Rady może nastąpić na wniosek co najmniej ¼ ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym, bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady.
W związku z tym, w celu przeprowadzenia głosowania, wybrano Komisję Skrutacyjną w składzie : Henryka Boć, Mariusz Szczupak oraz Andrzej Chyliński. W głosowaniu - 9 gł. “za” przy 7 gł. “wstrzymujących się” (jedna osoba nie brała udziału w głosowaniu) Rada przyjęła w/w skład Komisji Skrutacyjnej. Następnie Przewodniczący Rady zarządził przerwę na przygotowania kart do głosowania a między czasie radni otrzymali projekt uchwały w sprawie odwołania Wiceprzewodniczącego Rady.
Po przerwie Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej - Henryka Boć przeprowadziła głosowanie w sprawie odwołania wiceprzewodniczącego rady. Wyczytywani, kolejno z listy, radni oddawali swój głos do urny.
Przewodniczący Rady poinformował, że jeśli projekt uchwały, którą radni otrzymali, w sprawie odwołania Wiceprzewodniczącego Rady uzyska wymaganą ilość głosów wówczas uchwałę uważa się za podjętą.
Po kolejnej przerwie zarządzonej na potrzebę policzenia głosów Przewodnicząca Henryka Boć przedstawiła protokół z tajnego głosowania nad odwołaniem Wiceprzewodniczącego Rady. Wynikało z niego, że 10 gł. “za” przy 7 gł. “przeciwnych” Rada zadecydowała o odwołaniu Wiceprzewodniczącego Rady – Stanisława Szymanowskiego.
(Protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z załączonymi kartami głosowania – stanowi załącznik do protokółu)
(Uchwała Nr XXIX/132/05 w tej sprawie – stanowi załącznik do protokółu)
Ad.4. Przewodniczący Rady zaproponował, aby skład Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia głosowania nad wyborem wiceprzewodniczącego pozostał bez zmian a Rada w głosowaniu 7 gł. “za” przy 2 gł. “przeciwnych” i 7 gł. “wstrzymujących się” (jedna osoba nie brała udziału w głosowaniu) zaakceptowała tę propozycję.
Na stanowisko wiceprzewodniczącego rady zgłoszono tylko jednego kandydata tj. Wiesława Zacharzewskiego. Radny wyraził zgodę na kandydowanie.
Po przygotowaniu kart do głosowania Przewodnicząca Henryka Boć przeprowadziła głosowanie w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego. Wyczytywani, kolejno z listy, radni oddawali swój głos do urny. Po policzeniu głosów radna Henryka Boć przedstawiła protokół Komisji Skrutacyjnej z przebiegu tajnego głosowania nad wyborem wiceprzewodniczącego rady z którego wynikało, że zgłoszony kandydat tj. Wiesław Zacharzewski jednogłośnie, czyli 17 gł. “za” został wybrany na stanowisko wiceprzewodniczącego rady.
(Protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami do głosowania – stanowi załącznik do protokółu)
Następnie przewodniczący rady odczytał w całości Uchwałę Nr XXIX/133/05 w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego Rady. (Uchwała w tej sprawie – stanowi załącznik do protokółu).
Radny Wiesław Zacharzewski podziękował wszystkim radnym za zaufanie i za głosy oddane na jego osobę.
Ad.5.
Podjęcie uchwał ;
1/ Projekt uchwały w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Powiatu Kolneńskiego radni otrzymali w materiałach na sesję a dodatkowo omówił go sekretarz powiatu Jerzy Bielawski. Zmiany w Planie Rozwoju Lokalnego dotyczyły :
-
- planowanych zadań na powiatowych drogach publicznych określonych w części dotyczącej Powiatowego Zarządu Dróg,
-
- zmiana jest dostosowaniem zadań i struktury planu do wniosku składanego w Działaniu 1.1 ZPORR,
-
- wniosek dotyczy realizacji zadań na sześciu drogach i 7 odcinkach dróg, a planowany koszt realizacji to 4 333 460 zł z czego do 25 % będzie finansowane z budżetu powiatu natomiast pozostałe 75 % z funduszy ZPORR (zał. Nr 1);
-
- urealniono kosztowo zadanie “ zakup RTG dla Szpitala Ogólnego w Kolnie”,
-
- określono datę uruchomienia WTZ na 2005r.,
-
- w związku z zaistniałymi zmianami urealniono plan finansowy na lata 2004-2006 – załącznik Nr 2;
Przewodnicząca Danuta Kozłowska przedstawiła pozytywną opinię Komisji Budżetu i Finansów na temat zmian w Planie Rozwoju Lokalnego.
Dyskusji nad projektem uchwały nie podejmowano. W głosowaniu 16 gł. “za” przy 1 gł. “wstrzymującym się” Rada uchwaliła zmiany w Planie Rozwoju Lokalnego Powiatu Kolneńskiego.
(Uchwała Nr XXIX/134/05 w tej sprawie – stanowi załącznik do protokółu)
2/ Projekt uchwały w sprawie regulaminów wynagradzania nauczycieli wszyscy radni otrzymali. Sekretarz Powiatu Jerzy Bielawski poproszony o jego omówienie poinformował, że zgodnie z wymogami projekt był opiniowany przez związki zawodowe nauczycieli przy udziale członków Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu. Proponowane zmiany mają na celu dostosować dotychczas obowiązujące regulaminy wynagradzania nauczycieli do aktualnie obowiązujących przepisów. Polegają one m.in. na zmianie wysokości dodatku funkcyjnego, zmianie zasad naliczania za godziny ponadwymiarowe, zmianie dodatku za trudne warunki pracy i inne.
Sekretarz nadmienił, że zmiana regulaminów wynagradzania nauczycieli spowoduje odpowiednio określone skutki finansowe tj. wzrost wydatków z budżetu powiatu.
Następnie Andrzej Duda jako Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu przedstawił pozytywną opinię Komisji na temat zmian w regulaminach wynagradzania nauczycieli.
Dyskusji w tym temacie nie podejmowano.
W głosowaniu 17 gł. “za” Rada podjęła uchwałę w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Powiat Kolneński.
Przewodniczący Rady odczytał treść Uchwały Nr XXIX/135/05 w tej sprawie, która stanowi załącznik do protokółu.
3/ Projekt uchwały w sprawie określenia zadań na które przeznacza się środki PFRON przyznane dla powiatu na rok 2005 omówił kierownik PCPR – Krzysztof Sobiewski. Dyskusji w tym temacie nie prowadzono. W głosowaniu 17 gł. “za” Rada podjęła uchwałę w sprawie określenia zadań na które przeznacza się środki PFRON przyznane dla powiatu na rok 2005.
Przewodniczący odczytał treść podjętej uchwały.
(Uchwała Nr XXIX/136/05 w tej sprawie – stanowi załącznik do protokółu)
Ad.6.
Rozpatrzenie i przyjęcie sprawozdań :
1/ Powiatowy Rzecznik Konsumentów – Katarzyna Obrycka przedstawiła sprawozdanie ze swojej działalności w roku 2004. Mówiła tu o zadaniach należących do rzecznika i o ich realizacji w 2004r. W okresie tym udzielono łącznie 76 porad, a 7-krotnie występowano do przedsiębiorców po otrzymaniu skarg od konsumentów. Ponadto upowszechniano tematykę konsumencką m.in. poprzez rozdawanie broszur z zakresu przepisów konsumenckich (opracowana we własnym zakresie) i spotkania z uczniami klas maturalnych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Kolnie, gdzie uczestnicy zostali zapoznani z przepisami prawa konsumenckiego i otrzymali broszury informacyjne.
Zapytań ani uwag do treści sprawozdania nie zgłaszano.
W głosowaniu 17 gł. “za’ Rada przyjęła sprawozdanie z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów w 2004r.
(Pisemne sprawozdanie z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów – załączono do protokółu)
2/ Sprawozdanie z realizacji zadań Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kolnie za rok 2004, opracowane przez kierownika tej jednostki – radni otrzymali w materiałach na sesję. Dyskusji w tym temacie nie prowadzono. W głosowaniu 15 gł. “za” (2 osoby nie brały udziału w głosowaniu) Rada przyjęła sprawozdanie z realizacji zadań Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kolnie.
(Sprawozdanie o którym mowa - załączono do protokółu)
3/ Sprawozdanie z działalności Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przedstawił Przewodniczący tej Komisji – starosta Stanisław Wiszowaty.
W głosowaniu 13 gł. “za” , (4 radnych nie brało udziału w głosowaniu) Rada przyjęła sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za 2004r.
(Sprawozdanie, o którym mowa- załączono do protokółu)
Ad.7.
Uchwalenie planów pracy komisji i rady :
Na prośbę Przewodniczącego Rady - przewodniczący poszczególnych komisji przedstawili swoje plany pracy na rok 2005 i złożyli je w formie pisemnej. W głosowaniu – 17 gł. “za” Rada zatwierdziła plany pracy: Komisji Budżetu i Finansów, Komisji Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu.
(Uchwała Nr XXIX/137/05 w sprawie zatwierdzenia planów pracy komisji na rok 2005 – stanowi załącznik do protokółu)
Projekt planu pracy Rady na rok 2005 radni otrzymali do zapoznania. Członkowie Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu analizując ten plan wnioskowali o zmianę kolejności dwóch punktów tj. punkt dotyczący “przebiegu realizacji uchwalonego przez Radę Powiatu Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Kolneńskiego ....” przenieść do III kwartału natomiast punkt dotyczący “..realizacji uchwały Nr XXII/55/03 w sprawie podjęcia przez powiat kolneński wspólnie z miastem Kolno, inwestycji p.n. “budowa hali sportowej w Kolnie”... umieścić w kwartale II.
Radna Danuta Kozłowska zwracała uwagę na błąd w projekcie uchwały, napisano rok “2004” a powinno być “2005”.
Innych uwag i wniosków nie zgłaszano. W głosowaniu 17 gł. “za” Rada przyjęła plan pracy na rok 2005, z uwzględnieniem zgłoszonych zmian.
(Uchwała Nr XXIX/138/05 w tej sprawie – stanowi załącznik do protokółu)
Ad 8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
W tym punkcie wicestarosta Stanisław Szymańczyk odczytał przygotowane na piśmie odpowiedzi na zapytania zgłoszone na ostatniej sesji przez radnego Andrzeja Dudę. (tekst odpowiedzi – w załączeniu)
Po wysłuchaniu tej wypowiedzi radny Andrzej Duda stwierdził, że nie uzyskał odpowiedzi co najmniej na jedno pytanie a ogólnie poziom dyskusji uznał za żenujący – uważał, że będąc na stanowisku wicestarosty mógłby on udzielić odpowiedzi bez czytania z kartki. Radny uznał, że część udzielonych odpowiedzi jest niepełna; szczególną uwagę zwrócił tu na dane dotyczące kontraktu poradni urologicznej w 2003r. gdzie zakontraktowano usługi na ok. 13 000 zł. a wynagrodzenie dr Truszkowkiego wyniosło 18 000 zł. - za 200 godzin pracy;
Radny Andrzej Duda nawiązał jeszcze do osoby Agnieszki Łukasik- Bućko i powołania jej na stanowisko dyrektora Szpitala Ogólnego w Kolnie, w czasie gdy toczyło się przeciwko niej postępowanie sądowe; jak mówił przejrzał protokóły z posiedzeń zarządu dotyczące tego tematu i wynikało z nich, że tylko starosta (jako jedyny członek zarządu) miał wątpliwości co do powołania jej na stanowisko dyrektora.
Radny zapraszał do merytorycznej dyskusji dotyczącej Szpitala i stwierdzał, że “dopóki polityka będzie rządzić to Szpital nigdy nie wyjdzie na prostą”.
Starosta Stanisław Wiszowaty odnosząc się do wypowiedzi poprzednika wyjaśniał, że każdy ma prawo uczestniczyć w posiedzeniach zarządu powiatu i że według niego nie ma żadnych nieprawidłowości w pracy zarządu natomiast wszelkie decyzje podejmowane są w formie głosowania. Odnosząc się do poradni przyszpitalnych i powodowanego przez nie deficytu stwierdzał, że te poradnie są potrzebne mieszkańcom i jeśli jest taka konieczność to trzeba do nich dokładać.
Głos w tym temacie zabrał jeszcze radny Abdulwahab Almurtatha, który “stając w obronie” dr Truszkowskiego mówił, że “pracował on dużo więcej godzin niż zapisano na papierze i zawsze przyjmował do ostatniego pacjenta”.
Radny Andrzej Duda rozumiał, jak mówił, potrzebę dofinansowywania poradni ale powiat nie ma na to środków i konieczne jest dokonanie wyboru; jeśli poradnie przynoszące straty będą funkcjonować to spowodują upadek Szpitala. Radny uważał, że w sytuacji, gdy sami nie mamy pomysłu na pomoc Szpitalowi jedynym wyjściem jest wynajęcie firmy audytorskiej i to jak najszybciej.
Przewodniczący Rady podsumowując dyskusję stwierdzał, że potrzebna będzie sesja poświęcona wyłącznie sprawom Szpitala; apelował “zacznijmy pracować a nie patrzeć na to co pisze prasa”; zwracając się do członków Zarządu uważał, że powinni w trybie pilnym zająć się sprawą audytu.
Ad.9.
Wolne wnioski i oświadczenia.
Radny Grzegorz Szczech jako przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że przeciwko Agnieszce Łukasik – Bućko, byłej dyrektor Szpitala Ogólnego w Kolnie, został skierowany akt oskarżenia do Sądu Rejonowego w Łomży.
Następnie poinformował radnych o otrzymanym wyroku WSA w Białymstoku dotyczącym skargi Rady Powiatu Kolneńskiego na Zarządzenie Zastępcze Wojewody Podlaskiego w przedmiocie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego Roberta Niedźwieckiego. Wyrok wpłynął do niego i do Stanisława Szymanowskiego jako pełnomocników, jednakże uważał, że to wszyscy radni powinni byli go otrzymać, ponieważ stroną skarżącą była Rada Powiatu.
Wyjaśnił, że skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego wnosi się w terminie 30 dni od dnia otrzymania orzeczenia wraz z uzasadnieniem. Radny uważał, że uzasadnienie wyroku nie odzwierciedla w pełni skargi, którą Rada złożyła oraz spraw poruszanych w trakcie rozprawy; według niego sędziowie nie do końca rozumieli sytuację prawną radnego Roberta Niedźwieckiego; odczytał w tym miejscu kilka fragmentów wyroku i stwierdzał, że Sąd w niektórych miejscach “mija się z prawdą”.
Przewodniczący Rady poinformował, że wyrok w tej sprawie wpłynął na jego ręce i jego wolą było, żeby trafił on do pełnomocników wyznaczonych przez Radę ale jeśli istnieje taka potrzeba zostanie on skopiowany i przekazany do zapoznania wszystkim radnym; Przewodniczący zwracał uwagę radnym “by bardziej ważyli wypowiadane publicznie uwagi oraz, że uzasadnienie wyroku należy odczytywać w całości, a nie wybrane fragmenty”.
Większość radnych chciała otrzymać kopie wyroku w związku z czym Przewodniczący Rady zarządził przerwę podczas której podjęto czynności kopiowania uzasadnienia do wyroku w celu przekazania wszystkim radnym.
Po przerwie dyskutowano na temat ewentualnego złożenia kasacji do NSA; opinie radnych w tej kwestii były podzielone.
Radny Andrzej Duda uważał, że sprawę należy wyjaśnić do końca i wnosił w związku z tym o wprowadzenie do porządku obrad dzisiejszej sesji punktu dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie skargi kasacyjnej dotyczącej wyroku WSA w Białymstoku. Projekt uchwały wraz z pisemnym wnioskiem w tej sprawie podpisanym przez członków Klubu Radnych Porozumienie złożył na ręce Przewodniczącego Rady.
Przewodniczący Rady wyraził zdziwienie, że teraz grupa radnych chce rozstrzygać w tej sprawie mimo, że w dalszym ciągu wszyscy radni nie zapoznali się z uzasadnieniem wyroku gdyż nadal kopiowane jest w/w uzasadnienie.
Z kolei radny Roland Długozima zwrócił się z zapytaniem do radnego A. Dudy, czy jeśli on znalazłby się w podobnej sytuacji jak R. Niedźwiecki też by go bronił. A. Duda stwierdził tylko, że wszyscy radni powinni być solidarni.
Radny Mariusz Szczupak wnioskował o zakończenie dyskusji i przegłosowanie projektu uchwały w tej sprawie.
Radny Robert Niedźwiecki uważał, że każdy ma prawo do obrony.
Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i zapowiedział głosowanie nad wnioskiem o zmianę porządku obrad i wprowadzeniem punktu “ Podjęcie uchwały w sprawie skargi kasacyjnej dotyczącej wyroku WSA w Białymstoku”.
W głosowaniu 11 gł. “za” przy 3 gł. “wstrzymujących się” (jedna osoba nie brała udziału w głosowaniu) wprowadzono zmianę do porządku obrad.
Ad.10.
Podjęcie uchwały w sprawie skargi kasacyjnej dotyczącej wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w tej sprawie przedłożony przez wnioskodawców tj. członków Klubu Radnych Porozumienie i zapowiedział głosowanie. W głosowaniu 11 gł. “za” przy 3 gł. “wstrzymujących się” (3 osoby nie brały udziału w głosowaniu) Rada podjęła uchwałę w sprawie skargi kasacyjnej dotyczącej wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku.
(Uchwała Nr XXIX/139/05 w tej sprawie – stanowi załącznik do protokółu)
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała została podjęta większościa głosów.
W dalszej części obrad Przewodniczący Rady przedstawił pisma, które wpłynęły w ostatnim czasie na jego ręce tj. :
1/ Stanowisko Rady Powiatu Sokólskiego w sprawie organizacji roku szkolnego;
2/ Apel Rady Miasta Płocka w sprawie jednorazowego opodatkowania się na pomoc ofiarom tragedii w Azji południowo-wschodniej.
3/ Wniosek o dofinansowanie Komendy Powiatowej Policji w Kolnie.
Przewodniczący przypomniał radnym o obowiązku złożenia, do dnia 30 kwietnia, oświadczeń majątkowych wraz z kopią PIT. Przygotowane w tym celu druki oświadczeń zostały rozdane wszystkim radnym.
Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad Przewodniczący Rady zamknął obrady XXIX sesji Rady Powiatu Kolneńskiego.
Protokółowała
Agnieszka Chrzanowska
Metryka strony